Od začátku roku 2016 bude v České republice postupně spuštěn systém elektronické evidence hotovostních tržeb (dále jen „EET“) za prodej zboží a služeb. Každá hotovostní tržba podnikatele bude v okamžiku zaplacení zaevidována prostřednictvím internetu v centrálním datovém úložišti Finanční správy a jako potvrzení dostane podnikatel zpět unikátní kód, který uvede na účtenku.
Evidovat se budou platby v hotovosti včetně prostředků představujících peníze (žetony, kupony), platby kartou či jiným elektronickým prostředkem a platby stravenkami nebo šeky. Platby převodem z účtu na účet nebo formou inkasa evidenci podléhat nebudou.
Povinnost evidovat tržby budou mít právnické osoby s podnikatelskou činností a podnikající fyzické osoby, pokud platí (nebo mají platit) daně v České republice.
V první vlně se EET bude týkat osob poskytujících stravovací a ubytovací služby a v druhé vlně osob podnikajících v maloobchodě a velkoobchodě. Po zvážení a vyhodnocení situace dojde následně postupně k začleňování dalších podnikatelů přijímajících platby v hotovosti.